Probiznes - Portal Promujący Polską Przedsiębiorczość
   dokumenty do pobranialogowanie dla partnerówinformacjekontaktznajdź nas na Facebook
"Jeśli płacicie ludziom za to, że nie pracują, a każecie im płacić podatki gdy pracują, nie dziwcie się, że macie bezrobocie." Milton Friedman

Przekraczanie barier komunikacyjnych KATEGORIA: Zarządzanie

Przekraczanie barier w komunikacji, to jedna z głównych „bolączek” procesu porozumiewania się miedzy ludźmi.

By je ograniczać, warto dostosować się do rzeczywistości osoby odbierającej wiadomość.

Informacja powinna być dostosowana do wartości, zainteresowania oraz języka odbiorcy.

Bardzo ważne jest korzystanie z informacji zwrotnych. Im więcej uzyskanych odpowiedzi w danym temacie, tym większa pewność, że komunikaty są zrozumiałe.

Najlepsza jest komunikacja bezpośrednia, jeżeli to tylko możliwe rozmawiajmy z ludźmi. Daje to możliwość natychmiastowej reakcji na wątpliwości, wyjaśnienia niezrozumiałych kwestii.

Warto posługiwać się różnymi kanałami komunikacji. Część informacji musi być przekazana w formie pisemnej, lecz powinien być poparty przekazem ustnym.

Używanie przejrzystego, bezpośredniego oraz naturalnego języka jest najlepsze by być zrozumiałym.

Starajmy się ponadto wzmocnić komunikat, podkreślając najistotniejsze kwestie.

Przekazywanie wiadomości powinno odbywać się w sposób bezpośredni, bez pośredników, to redukuje szum informacyjny.

  Marek Woźniak

Źródło: Michael Armstrong, „Zarządzanie ludźmi”, wyd. Rebis 2007; Cialdini Robert, „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”, wyd. GWP Gdański 2004

 

TAGI: BARIERY KOMUNIKACYJNE, ZARZĄDZANIE, KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, ZARZĄDZANIE

REKLAMA

Wikpol

OFERTA SPECJALNA

ogólnopolska karta rabatowa

CIASTECZKA (COOKIES)

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach funkcjonalnych. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Więcej informacji o cisateczkach znajdziesz tutaj.

KONTAKT

EXIMUS - Centrum Obsługi Biznesu

ul. Gorzkowska 4 | 33-300 Nowy Sącz

tel. 795 665 592 | e-mail: probiznes@probiznes.biz.pl

NIP: 734-17-47-212 | REGON: 492925627

NASI PARTNERZY STRATEGICZNI

synerge.pl eximus.biz.pl webfor.pl netakor.com.pl bogdanski.pl kancelaria-bonkowski.pl