Probiznes - Portal Promujący Polską Przedsiębiorczość
   dokumenty do pobranialogowanie dla partnerówinformacjekontaktznajdź nas na Facebook
"Za odwagę trzeba płacić. Strach jest za darmo." Autor nieznany

Świadomość konsumpcyjna, co to takiego KATEGORIA: Biznes

Kupujemy na co dzień różnego rodzaju artykuły, często nie zastanawiając się kto je wyprodukował, gdzie przepakował, itd. Bardzo często patrzymy tylko na cenę i na datę przydatności do spożycia (spożywcze).
Dlaczego o tym mowa?
Jesteśmy konsumentami, a jednocześnie siłą sprawczą, generującą obroty dla: - obcego kapitału - polskiego kapitału - i jeszcze bardziej ściśle lokalnego.
I co z tego, ktoś się odezwie, bułka to bułka, czy to ważne u kogo ją kupię? Oczywiście, że tak! Bo taka bułka, chleb, buty, etc, etc… cokolwiek, kupione     u lokalnego kupca, wyprodukowanego przez lokalnego wytwórcę, jest tą siłą sprawczą.
Na co siłą sprawczą? A na to, że przykładowo Pan Józef z Twojego osiedla, który prowadzi mały sklepik spożywczy i zaopatruje się u … dajmy na to Pani Jadwigi, mającej małą piekarnię, dzięki temu, że kupujemy u Pana Józefa, to:  Pan Józef ma duże obroty, a jak on ma , to również Pani Jadwiga również, - Pan Józef dzięki temu zatrudnia pomocnika, i o dziwo, Pani Jadwiga również zatrudnia osobę do pomocy, - Pan Józef i Pani Jadwiga płacą lokalne podatki, zasilając kasę gminy, przyczyniając się do jej rozwoju, - lokalny biznes generuje przychody, które są polskie i zostają w Polsce, - na tym osiedlu mamy sklepik i piekarnię, która daje nam dobre produkty – polskie, lokalne, - dobrze znamy właścicieli i oni nas, - wiemy co kupujemy, a jak kupujemy to mamy wpływ na biznes Pana Józefa i Pani Jadwigi.
Teraz wyobraź sobie szanowny czytelniku, że w całej Polsce jest takich sklepików tysiące, i ile one dają.
Tak więc my konsumenci jesteśmy siłą sprawczą, która ma wpływ na skalę zatrudnienia, na rozwój lokalnego, polskiego rynku produkcyjnego, wytwórczego, usługowego, spożywczego, właściwie każdego.
Jeżeli spojrzymy na tą bułkę, czy buty w ten sposób, to zakup naszego produktu ma kolosalne znaczenie na przyszłość każdego z nas.
Bo, gdy na przykład na naszym osiedlu, nieodpowiedzialne władze, wydadzą pozwolenie na budowę supermarketu!
To jak takie małe przedsiębiorstwa mają konkurować z takimi kolosami. Mogą , ale tylko wyłącznie z naszą pomocą, gdy będziemy:ŚWIADOMYMI KONSUMENTAMI!
Kształtujemy, poprzez swoje decyzje, najbliższe środowisko, i to nie tylko teraz dla siebie, ale dla przyszłych pokoleń.
Jeżeli tego nie zrozumiemy, to naprawdę większość młodych ludzi będzie chciała uciec z tego kraju, bo sami nie dbamy o swoją przyszłość.
Dlaczego w innych krajach, promuje się rodzime produkty, firmy, tworząc regulacje prawne, wpływając na wysoką świadomość konsumpcyjną każdego obywatela, że swoje jest najlepsze, że gdy kupujesz swoje dajesz pracę!
Najwyższa pora, by w Polsce, każdy obywatel miał tą świadomość, jaki ma wpływ na przyszłość polskiej gospodarki.
Możemy śmiało powiedzieć, że to co polskie jest najlepsze! Gdy my tak będziemy mówić i kupować to co polskie, damy możliwość rozwoju polskim przedsiębiorstwom, a tym samym więcej miejsc pracy.
Dlaczego z taką nadzieją, słuchamy wieści, że jakaś zagraniczna firma chce w Polsce zainwestować i da przykładowo 500 miejsc pracy. Ok. Tylko te pieniądze nie zostaną w Polsce, wrócą za granicę. A jak im się „odwidzi”, to zwiną interes  i założą kolejną fabrykę gdzie indziej, a ludzi wywalą na bruk. I co wtedy?
Dając szanse na rozwój polskim produktom, poprzez nasze wybory dajemy dużą, realną szansę na pobudzenie wewnętrznego rynku, również pracowniczego.
Co dalej, dzięki naszym wyborom, możliwość na eksport, by pokazać, że nasze produkty są najlepsze.
Dlatego, uczmy się jak być świadomym konsumentem, uczmy swoje dzieci jak dokonywać wyborów, to nasza przyszłość.

                                                                                             Marek Woźniak

TAGI: HANDEL, PRODUKCJA, ŚWIADOMOŚĆ KONSUMENTA, PATRIOTYZM KONSUMENCKI, KONSUMENT

REKLAMA

Synerge.pl - tanie banery reklamowe

OFERTA SPECJALNA

ogólnopolska karta rabatowa

CIASTECZKA (COOKIES)

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach funkcjonalnych. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Więcej informacji o cisateczkach znajdziesz tutaj.

KONTAKT

EXIMUS - Centrum Obsługi Biznesu

ul. Gorzkowska 4 | 33-300 Nowy Sącz

tel. 795 665 592 | e-mail: probiznes@probiznes.biz.pl

NIP: 734-17-47-212 | REGON: 492925627

NASI PARTNERZY STRATEGICZNI

synerge.pl eximus.biz.pl webfor.pl netakor.com.pl bogdanski.pl kancelaria-bonkowski.pl