Probiznes - Portal Promujący Polską Przedsiębiorczość
   dokumenty do pobranialogowanie dla partnerówinformacjekontaktznajdź nas na Facebook
"Obserwuj, słuchaj, rzadko osądzaj i nie chciej za dużo." Platon

Zawody przyszłości cz.1 KATEGORIA: Praca

Zanim przyjrzymy się niektórym, warto zastanowić się, dlaczego tak jest, że pewne zawody i umiejętności odchodzą do lamusa a pojawiają się zupełnie nowe. I to tak niekiedy zaskakujące dla przeciętnego człowieka, a zwłaszcza 5-10 lat temu, z resztą dzisiaj w niektórych przypadkach również.
Jednym z czynników, które mają wpływ na powstanie zupełnie nowych zawodów jest głęboko idąca specjalizacja Coraz więcej dziedzin jest tak skomplikowana   i rozległa, że rozwój ze wymusza specjalizowanie się w określonej dziedzinie (medycyna, informatyka, nowe technologie, itd.).
Powstają technologie, które do niedawna, można było o nich poczytać              w książkach sf lub oglądnąć filmy tego gatunku. 
Ludzkość pracuje nad sztuczną inteligencją, medycyna chce poprawiać naturę, wybieramy się na Marsa…
Wydaje się nam, że to nie ma jeszcze wpływu na przeciętnego człowieka. Otóż nic mylnego.Jesteśmy bombardowani niezliczoną ilością informacji, którą musimy przetworzyć, nasz każdej minuty doświadcza natłoku danych, które naszych przodków przysporzyło by o pobyt w szpitalu psychiatrycznym.
Żyjemy w świecie, który nas zmusza do ciągłego pośpiechu i życiu w schematach. Nie jesteśmy już w stanie skupić się na czynnościach, które do nie dawna, robił każdy, np.: wyprowadzanie psów na spacer.
Owszem nowe technologie powodują, że człowiek jest już nie potrzebny lub wpływa na powstanie zupełnie nowych zawodów, ale często jest tak, że wynikiem jest brak czasu, właściwej organizacji a nawet zwykły snobizm.

Zacznijmy od zawodu, który wyłania się w wyniku nadmiernych danych, które codziennie musimy przetwarzać oraz z powodu braku czasu.      
Researcher czyli broker informacji, to osoba, która zajmuje się wyszukiwaniem i udostępnianiem informacji na zlecenie. Broker informacji korzysta z wielu źródeł. Może to być: Internet, czytelnie, urzędy, archiwa, biblioteki, media,  itd.
Infobroker zdobywa informacje, dane według ściśle okręconych wytycznych. Może to być wiedza specjalistyczna, gdzie wymaga się pewnych analiz, lub tak przygotowana by takową przygotować.Skąd taki zawód? Oczywiście wiąże się to z ogromną ilością danych, które SA obecnie i będą w przyszłości dostępne        a które trzeba zweryfikować i uporządkować. I oczywiści czas. Kto ma na to czas? Przecież to kosztuje.
Natomiast osoba wyspecjalizowana w tym zakresie, zaoszczędzi kosztów. Infobroker działa wyłącznie na konkretne i sprecyzowane zlecenia. To przeważnie nie praca na etat.
Taka osoba musi być dosyć wszechstronna, mająca łatwość w pozyskiwaniu kontaktów i informacji. Potrafiąca działać w systemie zleceniowym, a co za tym idzie potrafiąca zapewnić sobie zlecenia.
Często pewne elementy tego zawodu wypełniają początkujący pracownicy        w branży HR. Lecz, takie umiejętności, są przydatne w wielu dziedzinach.
Tak więc na pewno nie jest to zawód dla każdego, ale na pewno może dać satysfakcję.
Personal Shopper, osobisty stylista, to osoba dbająca o zewnętrzny wizerunek , do niedawna wyłącznie gwiazd filmowych, muzycznych, cele brytów. Jednak każdy chce dobrze wyglądać lub zmienić swój wizerunek. Dlatego na takiego stylistę, jest popyt również wśród polityków, biznesmenów, wszystkich tych które mają kontakt z szerszą publiką.Personal shopper powinien mieć wiedzę    z wielu dziedzin: moda, sztuka, najlepsze sklepy, krawcy, czyli wszystko to co może uwolnić naturalne piękno klienta. Zazwyczaj jest to zawód wybierany przez absolwentów uczelni plastycznych i artystycznych.
Trendsetter, to osoba, która poprzez swoje działania ma tworzyć dobry klimat dla reklamowanej przez siebie marki produktu, np.: ubrań. To działania reklamowe ale tak „przy okazji”. To nie może być oczywiste, bo nie zadziała.
Taka osoba musi być bywalcem wszędzie tam, gdzie jest dużo ludzi, którzy zechcą go naśladować i zaczną kupować produkty danej marki. To tworzenie pozytywnego PR wokół określonej marki.
Trendsetter ma za zadanie nie tylko reklamować produkty, ale również, niepostrzeżenie wywierać wpływ na te osoby, podtrzymując niby towarzyskie kontakty.
Najlepiej w takiej roli sprawdzają się dziennikarze, didżeje, artyści, czyli osoby medialne.
To na pewno zajęcie  dla osób młodych, towarzyskich, atrakcyjnych,  nie mających trudności w nawiązywaniu kontaktów.  
    

                                                                                            Marek Woźniak

TAGI: PRACA, ZAWÓD, RYNEK PRACY

REKLAMA

kancelaria ubezpieczeniowa Filipowicz

OFERTA SPECJALNA

ogólnopolska karta rabatowa

CIASTECZKA (COOKIES)

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach funkcjonalnych. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Więcej informacji o cisateczkach znajdziesz tutaj.

KONTAKT

EXIMUS - Centrum Obsługi Biznesu

ul. Gorzkowska 4 | 33-300 Nowy Sącz

tel. 795 665 592 | e-mail: probiznes@probiznes.biz.pl

NIP: 734-17-47-212 | REGON: 492925627

NASI PARTNERZY STRATEGICZNI

synerge.pl eximus.biz.pl webfor.pl netakor.com.pl bogdanski.pl kancelaria-bonkowski.pl