Z zachwytem obserwujemy stały postęp w dziedzinie diagnostyki medycznej, głównie dzięki odkryciom naukowym, ale i za sprawą wprowadzania nowoczesnej aparatury. Wykorzystanie nowych technologii oraz sztucznej inteligencji w medycynie i farmaceutyce jest już dziś czymś powszednim. Diagnoza bez wizyty u lekarza, telemedycyna, algorytmy AI zamiast eksperymentów medycznych, elektroceutyka i wiele innych odkryć powoli zakorzenia się w służbie zdrowia krajów rozwiniętych. Pytanie brzmi: czy w świecie tylu odkryć, równie szybko rozwija się dziedzina diagnozy i badania psychologicznego ?
W ostatnim czasie Elon Musk (przedsiębiorca) ujawnił swoje najnowsze aspiracje wraz z Neuralink Corporation - firmy neurobiologicznej, której celem jest połączenie możliwości sztucznej inteligencji (AI) z ludzkim mózgiem. Tworzone urządzenie może poprawić lub znacznie zwiększyć ludzkie możliwości, szczególnie jeśli chodzi o np. sferę poznawczą czy intelektualną...
Słuchanie, wydawać by się mogło to naturalna czynność dla większości z nas. Jest to tak naturalne, bezwiedne, że zapominamy jak prawidłowo to robić. O ile w codziennych kontaktach wśród najbliższych jakoś to jeszcze wychodzi, to w pracy jest bardzo różnie, często niewystarczająco, wprowadzając niepotrzebne zamieszanie w rozwoju firmy.
Na naszą motywację wpływa wiele różnych czynników. Różnimy się i dlatego, dla każdego z nas motywować może co innego. Jednak w każdej instytucji, dla jej dobra, starano się wypracować działania pozwalające skuteczniej motywować jednostki lub całe zespoły.
Artykuł opowiada o szkoleniach BHP, które są niezbędne w bezpiecznej pracy.
Czasy, w których można było jechać w ciemno i liczyć na łut szczęścia się skończyły, a polski pracownik przestał się Brytyjczykom kojarzyć tylko z niewykwalifikowanym specjalistą. Teraz potrzeby są inne.
W kontynuacji tematu o delegowaniu kompetencji w pracy menadżera oraz właściciela firmy, zostanie omówiona kwestia delegowanych uprawnień, problem wzajemnego zrozumienia oraz monitoringu.
Każda osoba, która pracuje, uczestniczyła w szkoleniach. Celem tych zajęć jest oczywiście podniesienie kwalifikacji zawodowych, zdobycie nowych umiejętnosci, itd. Często, tylko wyłącznie tracimy czas.
Powracamy do przedstawienia zawodów, zwanymi zawodami przyszłości, które do niedawna kojarzyły się wyłącznie z rozrywką lub z niczym, bo wcale ich nie było. Zmiany technologiczne, dostęp do technologii, wzrastająca zamożność społeczeństwa w krajach lepiej rozwiniętych, stwarzają popyt na wykształcanie się zawodów, o których do niedawna byśmy nie pomyśleli.
Co jakiś czas można dowiedzieć się czytając różne opracowania na temat tzw. „zawodów przyszłości” . Co to za szczególne umiejętności trzeba posiadać, by taki zawód zdobyć. Nowe zawody, które mogą się przyczynić, że pracy takim osobom nie zabraknie.
Przystępujac do rekrutacji, osoba przydzielona do rekrutacji, powinna być przygotowana do tego zadania. Często jest, niestety tak, że proces rekrutacji, bywa przeprowadzony nieprawidłowo, przez osoby do tego nieprzygotowane. Opisane sytuacje zostały przedstawione na podstawie rozmów z osobami rekrutującymi, jak i uczęstniczących w procesach rekrutacji.
Uciekamy od rzeczy nieprzyjemnych, czasami poważnych problemów, czasami banalnych, nudnych aspektów naszego codziennego życia. Niestety często jest to ucieczka w czynności zastępcze, w tym w świat Internetu. Osoba wycofana i bojąca się interakcji międzyludzkich przenosi się w rzeczywistość wirtualną. Bodźce spotkane w cyberprzestrzeni czasami zdają się być tak satysfakcjonujące, że użytkownicy uzależniają się i wycofują fizycznie ze społeczeństwa...
Ostatnimi czasy byliśmy świadkami wielu ataków pod adresem firmy Google. Chodzi o zarzuty krytyków, którzy twierdzą, że produkty firmy są uzależniające dla użytkowników i przemycane treści powodują nadmierne skupienie naszej uwagi, a w sposób szczególny uwagi dziecka. Faktem jest, że dzisiejsza młodzież zbyt dużo czasu spędza przed ekranem swojego smartfona - czy można i jak temu zaradzić ?...
Większość barier komunikacyjnych, jest możliwa do zniwelowania, na tyle by proces komunikacji przebiegał bez większych zakłóceń. Wielkość przedsiębiorstwa oraz struktura organizacyjna bywa przyczyną występowania barier. Często by je przekroczyć nie trzeba wiele, aby poprawić komunikację w przedsiębiorstwie.
Czasami podczas codziennych zakupów, widzimy sytuacje świadczące o braku kultury osobistej w obsłudze klienta. Sytuacje takie drażnią nas i mają ogromne znaczenie w postrzeganiu punktu handlowo-usługowego przekładając się na jego obroty.
Internet jest przyszłością handlu. Trudno zaprzeczyć temu twierdzeniu patrząc na rosnącą liczbę sklepów internetowych i duże zainteresowanie klientów tą formą robienia zakupów.
Zupełnie odmienne podejście do sprzedaży i pozyskiwania klientów, niż do tej pory. Z tego artykułu dowiesz się jak sprzedawać więcej, i jak przyciągać do siebie klientów na długie lata!
Ostatnio napisałem artykuł pt. "Czy ukończone studia ułatwiają prowadzenie biznesu?". Dziś chciałbym napisać o tym, czy ukończone studia mogą utrudnić prowadzenie biznesu.
Czy Polska jest kojarzona wyłącznie z tanią, lecz wykawlifikowaną siłą roboczą? Czy wyłącznie z tego powodu kapitał zagraniczny inwestuje w naszym kraju. Polskie firmy, są w mniej korzystnej sytuacji niż przedsiębiorstwa zagraniczne. W artykule spojrzenie na złożoność problemu jakim jest: konkurencyjność polskiego rynku.
Dane OECD za rok 2014, ukazują, że Polacy są w czołówce pod względem liczby godzin spędzonych w pracy. Pracowaliśmy w tamtym roku średnio 1923 godzin. Niewiele nacji nas prześcignęło, np.: Grecja, Meksyk. Sukces! Jacy jesteśmy pracowici! Tylko co z tego wynika? NIC! Dla przeciętnego obywatela nic się nie zmieniło! Dlaczego tak jest i po co? Tekst jest subiektywnym opisem tendencji, która ma wpływ na każdego pracującego.
Konsument, to w zasadzie każdy z nas. Każdego dnia coś kupujemy. Wybieramy towar, pośród wielu innych, kierując się ceną, pochodzeniem, jakością, przyzwyczajeniem, a może robimy to świadomie. Jako konsument, staram się pamiętać, że kupując lokalne produkty, lub generalnie polskie, wspieramy naszą przedsiębiorczość. Kierujmy się kryterium jakości, ale starajmy się patrzeć również pod tym kątem. Produkujemy świetnej jakości towary, więc je kupujmy - są nasze.
Rekrutacja, to jeden z najważniejszych elementów zarządzania zasobami ludzkimi. To od jakości rekrutacji, zależy, czy zatrudnione osoby się sprawdzą w nowej firmie. Jeżeli nie, to wtedy na nowo trzeba rozpoczynać rekrutację. A to oznacza koszty. Tematem artykułu są pewne tendencje, które występują dosyć powszechnie w polskich firmach. Są one opisane w sposób luźny, ale opisują zachowania występujące autentycznie, poznane przez autora podczas rozmów z osobami, które rekrutowały i były rekrutowane.
Jaki jest problem w zastąpieniu pracy psychologa lub psychoterapeuty ? Według współczesnych naukowców - żaden. Odpowiednio zastosowane algorytmy, zestawienia baz danych mogą w niedalekiej przyszłości odciążyć ten co raz popularniejszy dziś zawód. Niewątpliwie sama Sztuczna Inteligencja (AI)stworzy ogromne zmiany na rynkach pracy. Do najbardziej zagrożonych zawodów zalicza się: księgowych, kasjerów, telemarketerów, sekretarki czy pracowników poczty...
Twórcy nowych aplikacji prześcigają się w tym w jaki sposób zwrócić i zabsorbować nasza uwagę na telefonie, dzieje się tak za pomocą różnego rodzaju powiadomień, aktualizacji, czerwonych kropek, wibracji itp. Niestety tego typu stałe napięcie może prowadzić do zaburzenia, które w literaturze psychologicznej określa się jako FOMO...
Na co dzień otaczają nas ludzie, z którymi pracujemy, dzielimy życie. Większość dnia spędzamy w pracy, gdzie komunikacja odgrywa szczególną rolę. Gdy w przedsiębiorstwie występuje właściwie rozwinięta komunikacja interpersonalna, sprzyja ona rozwojowi firmy.
Duże zawirowania na rynku pracy popychają wszystkie aktywne osoby do poszukiwania swojej niszy i pozyskiwania jak najwyższych kwalifikacji. Zainteresowani pracą przy urządzeniach i sieciach gazowych mają możliwość podjęcia szkolenia kończącego się zdobyciem kompletnych uprawnień do obsługi czy konserwacji rzeczonych urządzeń i sieci.
Zazwyczaj jest tak, że jakaś wewnętrzna siła pcha nas do działania. Nazywać to można różnie: cel do osiągnięcia, wiara w swoje możliwości, determinacja, podążanie za marzeniami… Niezależnie od tego, jakiego nazewnictwa użyjemy, to coś co nas popycha do działania, wysiłku możemy śmiało nazwać motywacją.
W dzisiejszych czasach menedżer boryka się z coraz większą ilością zadań. W większości przypadków jest ich więcej niż jest w stanie osobiście wykonać. Dlatego warto pomyśleć o delegowaniu kompetencji, jako jeden z elementów zarządzania zasobami ludzkimi.
Szukając nowej pracy, nadal w zdecydowanej większości, Polacy zaczynają od przygotowania swojego CV. Co tam jest napisane? Niestety bardzo często lubimy dodać sobie umiejętności zawodowych, w stosunku do posiadanych. Najczęściej w stopniu komunikacji w językach obcych, wykonywanych obowiązkach w poprzednich firmach, piastowanych stanowiskach i funkcjach.W skrajnych przypadkach, to całe CV bywa bajką. Do czego to prowadzi? Do wielu dziwnych i niezręcznych sytuacji. A na pewno niepotrzebnych. Ciąg dalszy w artykule.
Zmiany są stałym elementem życia. Obejmują każdą dziedzinę naszej egzystencji. W pracy spędzamy większą część dnia. Dlatego o zmianach jakie czekają w obieraniu ścieżki kariery zawodowej, będzie mowa w artykule.
Obecny świat niesie nam wiele rozwiązań, które są bardzo pomocne na codzień. Jesteśmy od właściwie uzależnieni i nie wyobrażamy sobie, że mogłoby być inaczej. Wszelkie udogodnienia, nowinki technologiczne, coraz wydajniejsze komputery, coraz częściej zwalniają nas od myślenia. Narzuceno tempo życia, wtłoczyło nas w szereg czynności, które wykonujemy automatycznie.
Wszyscy więdzą, że małe i średnie przedsiębiorstwa, stanowią podstawę gospodarki. To one generują większość PKB, zatrudniają ludzi, płacą podatki. Skoro tak jest, to tym bardziej dziwią nadmierne obciążenia, które są nakładane na jakże ważną grupę przedsiębiorstw. Tekst jet subiektywnym opisem stanu rzeczy, występującego w Polsce, jak i osobistą opinią przedsiębiorcy.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach funkcjonalnych. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Więcej informacji o cisateczkach znajdziesz tutaj.
EXIMUS - Centrum Obsługi Biznesu
ul. Gorzkowska 4 | 33-300 Nowy Sącz
tel. 795 665 592 | e-mail: probiznes@probiznes.biz.pl
NIP: 734-17-47-212 | REGON: 492925627