Polski gracz w międzynarodowej stawce – poznaj markę SOLA

Polski gracz w międzynarodowej stawce – poznaj markę SOLA
SOLA, marka należąca do Afore Polska, słusznie kojarzona dotąd, primo – semantycznie, ze słońcem, secundo – z szeroką ofertą modułów fotowoltaicznych; stawia kolejny krok rozwojowy, wkraczając do elitarnego grona producentów pomp ciepła i stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ambicjonalne apetyty jednostki badawczo – rozwojowej, międzynarodowe kontakty handlowe oraz potencjał i doświadczenie sektora wsparcia technicznego zaowocowały wnioskiem, który zakwitał podczas pięciu lat realizowania się firmy w branży PV, a gdy rozkwitł, zabrzmiał jednogłośnie: pora na autorskie produkty.

Ambitny projekt nie byłby jednak – uczciwie przyznając – możliwy, gdyby nie rynkowy sukces produktów Afore będący bazą inwestycyjną, logistyczną, a przede wszystkim solidnym fundamentem skupiającym młody zespół pasjonatów zielonej energii. Z własnym pomysłem, łączącym biznesowe know-how z ambicjami jednostki badawczej oscylującymi wokół polskiej myśli technicznej realizowanej w oparciu o najlepsze podzespoły; SOLA przedstawia ofertę na pompy ciepła i stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Pompy ciepła oraz stacje ładowania są albo współprodukowane z partnerem posiadającym duże doświadczenie (pompy), albo całkowicie przez nasz zespół (ładowarki), począwszy od projektu,
przez autorskie oprogramowanie, dobór komponentów (w przypadku pomp pracujemy m.in. na Siemensie), a skończywszy na wyglądzie zewnętrznym

– mówi Bartosz Malawski, „ojciec” projektu
i osoba odpowiedzialna za rozwój marki SOLA na rynkach: polskim i ukraińskim.

MISJA – MARKI SOLA

Jak ognia unikam fraz górnolotnych, dlatego mówiąc o misji, czuję ciarki na plecach – więc zobrazuję to bardzo prosto: kiedy mam zamiar nabyć oryginalny, nietuzinkowy samochód, którego zakup łączył się będzie z niemałym wyrzeczeniem finansowym, chcę być pewien jednej rzeczy, i tutaj zaskoczę – nie chodzi o jego niezawodność, bo nie ma – to truizm, jeśli chodzi o „rzeczy martwe” – materii bezawaryjnej na tym świecie. Chcę mieć przekonanie, że kiedyś, w razie kłopotów, natychmiast znajdę dla niego odpowiedniego mechanika, z którym porozumiem się w swoim języku i ruszę w dalszą drogę. Najważniejsze jest dla mnie bezpieczeństwo konsumenckie, prosta komunikacja z działem sprzedaży, serwisem, wsparciem technicznym. Nie przepadając za korporacjonizmem i “papierologią”, chcę jako klient mieć komfort w postaci natychmiastowej reakcji osób, które są odpowiedzialne za produkt, który nabyłem. Dlatego, oferując klientom „dziecko” moich własnych ambicji, jestem w stanie wziąć za niego pełną odpowiedzialność i zapewnić to, czego sam oczekiwałbym jako konsument. To jest moja „misja”.

– kontynuuje B. Malawski

Trudno się nie zgodzić, zwłaszcza gdy wybierając się do malowniczo położonych Gorlic, zajrzymy
bezpośrednio do siedziby Afore Polska (do której należy SOLA) i uświadomimy sobie, jak
ogromny kapitał ludzki posiada. Budynek główny, którego 1500-metrową powierzchnię zajmuje
magazyn, pomieszczenia serwisowe oraz nowoczesny show room, w którym organizowane
są spotkania i szkolenia produktowe dla instalatorów, to wierzchołek góry lodowej. Na piętrze
bowiem „bije” serce firmy: mieszczą się tam działy sprzedaży, księgowości, marketingu oraz
rozbudowany dział wsparcia technicznego, obsługujący zarówno instalatorów, jak i użytkowników
indywidualnych. Drugi budynek, usytuowany w niewielkiej odległości od budynku bazowego,
w całości zaadaptowany jest pod produkcję konstrukcji do montażu modułów fotowoltaicznych
i obudowań stacji ładowania (ciekawostka – SOLA umożliwia klientom personalizację stacji
ładowania pod kątem wizualnym, podobnie jak czynią to np. producenci samochodów premium).

Generalnie zmieniamy prąd, takie jest nasze hasło – wyjaśnia Bartosz Malawski, ilustrując tymi
słowami wszechstronność firmy, jeśli chodzi o arsenał związany z zieloną energią.
Aktualnie, Afore Polska w szerokim portfolio posiada inwertery, moduły, optymalizatory,
konstrukcje komercyjne i domowe, banki energii, stacje ładowania pojazdów elektrycznych oraz
pompy ciepła. Skupimy się na dwóch ostatnich.

OFERTA – POMPY

Te genialne wynalazki z dziedziny OZE które, wykorzystując zmodyfikowany, znany od lat mechanizm, prezentują atrakcyjną wizję przyszłości, gdzie – zadając kłam prześmiewczemu powiedzeniu – energia bierze się z powietrza. SOLA posiada w ofercie pompy hybrydowe (z gazowym kotłem kondensacyjnym) oraz premium (tradycyjne pompy powietrze – woda). Pompa hybrydowa Hybrid Master 200 to jedno urządzenie, które zapewnia ogrzewanie, klimatyzację i ciepłą wodę użytkową. Posiada wbudowany moduł kondensacji gazu.

Pomimo faktu, że nasze pompy, zarówno hybrid master jak i air master, posiadają bardzo wysoki współczynnik COP, bierzemy pod uwagę te kilkadziesiąt dni w roku z mocno ujemną temperaturą, dlatego wyposażyliśmy nasze pompy w „pomocników”. Hybryda jest wspomagana gazem wówczas, gdy pobór (drożejącego!) prądu koniecznego do pracy urządzenia przekracza granicę opłacalności.
Mało tego, wbudowany sterownik sam dokonuje obliczeń i informuje użytkownika, że taniej na daną chwilę byłoby „skorzystać z pomocy”. Pompy Air Master 200 wspomagane są prądem, a mechanizm
działa analogicznie.

– mówi Bartosz Malawski

Pompami możemy sterować zdalnie, a także śledzić ich pracę na dedykowanych, intuicyjnych aplikacjach. A jeśli mowa o kompatybilności elektronicznej, to warto wspomnieć o wszechstronności na innych płaszczyznach. Przeświadczenie, że pompy mogą być instalowane tylko w nowo powstających budynkach, bo modernizacje dotychczasowych systemów ogrzewania są nieopłacalne i technicznie trudne, można w przypadku SOLI włożyć między bajki. Możemy bardzo łatwo przerobić nasz dotychczasowy system ogrzewania i nie będzie to oznaczać gruntownych remontów, ponieważ pompy są mechanicznie kompatybilne z większością rozwiązań grzewczych. Zarówno Hybrid Master 200, jak i Air Master 200 posiadają kaskady do szesnastu generatorów ciepła. Tradycyjne grzejniki umiejscowione w pomieszczeniach na kilku kondygnacjach oddające ciepło wyprodukowane przez pompę? Dlaczego nie?

Możliwości naszych pomp, które obniżają koszty eksploatacji nawet wówczas, gdy nie działają w duecie z fotowoltaiką, to zasługa wysokiego COP, który dla naszych pomp wynosi 4,5, oczywiście
mierzony w warunkach optymalnych. Dla nieświadomych – COP (coefficient of performance) oznacza współczynnik wydajności pompy ciepła. Określa stosunek pomiędzy wytworzoną energią cieplną a pobraną energią elektryczną. Im wyższy COP, tym – po prostu – taniej.

A jak taka pompa wygląda „od środka”?

SOLA udziela standardowej, bezwarunkowej gwarancji (dwa lata z możliwością przedłużenia do pięciu), a także opieki pogwarancyjnej, co jest szczególnie cenione przez instalatorów, którzy często udzielają na swoje usługi gwarancji dłuższych. Wspomniana opieka pogwarancyjna pozwala uniknąć sytuacji konfliktowych, w których to instalator, chcąc naprawić wadliwy z punktu widzenia konsumenta efekt swojej pracy, ma często „związane ręce”, bo gwarancja na komponenty instalacji wygasła. W przypadku pomp ciepła SOLA taka sytuacja nie zaistnieje.

Do znudzenia będę podkreślał: przewaga rynkowa naszych produktów tkwi nie tylko
w komponentach, w jakie zostały wyposażone, ale zespołu, który je dobierał i tworzył. Decyzja, na które warto postawić, to wypadkowa doświadczenia przy produkcji dla innych dostawców.
Ten sam zespół odpowiada za to, co Państwo kupiliście. Zaufacie specjalistom, których w każdej chwili możecie poznać osobiście, czy importerom, których strategia marketingowa ogranicza się do „nasze jest najlepsze, bo jest nasze”?

– retorycznie pyta Bartosz Malawski.

OFERTA – STACJE ŁADOWANIA POJAZDÓW

Elektromobilność jest przyszłością, która dokonuje się na naszych oczach. Jeszcze niedawno był
to sektor raczkujący; dzisiaj – czołowi światowi producenci pojazdów zamykają działy rozwoju
silników spalinowych lub je przekształcają, poświęcając się udoskonalaniu technologii dotyczącej
samochodów elektrycznych. Maszyny, których na europejskich drogach liniowo przybywa,
potrzebują energii.
Stacje ładowania pojazdów SOLA to polski, autorski projekt, który obecnie jest w stanie
kompleksowo pokryć zapotrzebowanie na standardy tego typu produktów, a także dodać coś
ponadto, wyprzedzając swoje czasy.

Z „wyprzedzaniem swoich czasów” bym się nie zagalopowywał – uśmiecha się Malawski – a jeśli już, to w przypadku pomp, bo hybryda jest przystosowana mechanicznie do zasilania tzw. „paliwem przyszłości”, czyli mieszanką wodorową. Natomiast dodatkowe korzyści płynące z wyboru naszych stacji ładowania, to przede wszystkim możliwość indywidualnego brandingu. Bycie producentem posiada swoje przywileje, a ten jest jednym z nich. Ostatnio zaopatrywaliśmy białoruski odpowiednik naszego Orlenu, potężną sieć stacji paliw, w personalizowane, komercyjne stacje ładowania z własnym logo, językiem i interfejsem.

Komercyjne stacje ładowania to świetne, przyszłościowe rozwiązanie dla deweloperów, hoteli, restauracji, wspólnot mieszkaniowych, jednostek administracji publicznej, centrów i galerii handlowych. Posiadanie stacji ładowania poszerza grono potencjalnych klientów o elektromobilnych lub – dla tych, którzy naiwnie w rozwój elektromobilności nie wierzą – staje się kolejnym, niezależnym źródłem biznesu. Jednak SOLA w ofercie posiada także ładowarki domowe, nie zapominając o kliencie indywidualnym.

Obecnie produkujemy trzy rodzaje stacji / ładowarek. Stacje DC, czyli szybkiego ładowania, uzyskujące moc maksymalną do 120 kW, które mogą pracować także na prądzie zmiennym (AC). To najczęstszy wybór klientów, którzy mają plany biznesowe związane z elektromobilnością. Na klasyczne stacje ładowania AC wolnostojące decydują się najczęściej osoby prywatne. Uzyskują one moc maksymalną 44 kW, co jest wartością wystarczającą na nocne ładowanie dwóch samochodów. Po pełnym naładowaniu baterii samochodowej, ładowarka, rzecz jasna, automatycznie przerywa proces, więc można spać spokojnie – wyjaśnia Malawski i dodaje – zostają jeszcze ładowarki naścienne, o kompaktowych wymiarach, na które posiadamy popyt nawet wśród mieszkańców osiedli mieszkaniowych wyposażonych w garaż. Umożliwiają ładowanie jednego samochodu, a moc wyjściowa to 22 kW.

Montaż wszystkich rodzajów stacji jest intuicyjny, zawarty w instrukcji obsługi i nie wymaga obecności wyspecjalizowanych grup montażowych, a jedynie osoby posiadającą podstawową znajomość wykonywania prac elektrycznych.

Na koniec: pytanie, którym najczęściej „bombardowane” są nasze kanały medialne, czyli końcówki i wtyczki. Od 2013 roku złączem obowiązującym w Europie na mocy dyrektywy unijnej, jest złącze Typu 2 (dla ładowarek AC), które w wersji „szybkoładowalnej” nazywa się CCS2. Rzecz jasna, oferujemy obydwa rozwiązania, ale biorąc pod uwagę niewielki procent posiadaczy samochodów z rynku wtórnego, oferujemy też końcówkę Typu 1 (dla samochodów z rynku amerykańskiego) oraz CHAdeMO (samochody azjatyckie) – podsumowuje Bartosz Malawski.

WNIOSKI, KTÓRE MOŻECIE WYCIĄGNĄC SAMI

Dziękując za lekturę przypominamy, że do Państwa dyspozycji pozostaje Dział Marketingu Afore Polska, który z chęcią wyjaśni lub poszerzy intrygujące kwestie, których nie udało się zawrzeć w powyższym artykule. Prosimy o kontakt przez nasze social media lub adres mailowy: marketing@afore.com.pl.
Tych z Państwa, którzy chcą poznać „namacalne” efekty naszej pracy, zapraszamy do siedziby firmy lub odwiedzin naszych stoisk podczas wydarzeń branżowych. Staramy się pojawiać na większości z nich.
Pompy ciepła i stacje ładowania SOLA w najbliższym czasie zobaczyć będzie można na XXIV Międzynarodowych Targach Energetyki i Elektrotechniki ENEX, które odbędą się w Kielcach w dniach 23 – 24 lutego br.
Na 110-metrowym stoisku czekać na Państwa będą nie tylko handlowcy, ale i osoby wspomniane w pierwszych akapitach niniejszego artykułu – pasjonaci odpowiedzialni za powstanie produktów SOLA oraz ich dalszą eksploatację przez klienta docelowego. Udzielając odpowiedzi na Państwa pytania, z ochotą wprost proporcjonalną wyjaśnią kwestie dotyczące tak technologii, jak i cen…


…a skoro mowa o cenach – no cóż – będziecie Państwo pozytywnie zaskoczeni, bo – reasumując
cały artykuł – bycie producentem uniezależnionym od wahań na rynku handlowym posiada szereg ogromnych korzyści, których efektem jest także atrakcyjność finansowa.


Serdecznie zapraszamy!

Kontakt : SOLA

Probiznes – wspieramy lokalny biznes !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.